MenuMenuArrow-rightArrow-rightHorseHorseArrow-rightArrow-rightHorseGuestGuestArrow-rightArrow-rightGuestCanopyCanopyArrow-rightArrow-rightEvent
Information vedr. løbsdagen den 25. juli

Information vedr. løbsdage under Covid-19

Der er nu åbnet for afholdelse af kulturelle begivenheder med deltagelse af 500 personer, herunder Klampenborg Galopbanes løbsdage. Dog er det ikke 500 tilskuere, men begrænset til totalt 500 personer på vores 325.000 m2 anlæg. Dette tal er inklusive aktive, TV-produktion, personale, officials og øvrigt personale, som skal sikre en forsvarlig afvikling.

Vi har typisk været 170 personer på løbsdagene uden publikum, hvilket betyder, at der er 330 pladser tilbage. Vi har besluttet at fordele disse pladser efter vores bedste overbevisning under hensyntagen til de økonomiske foranstaltninger og med tanke på de kulturelle hjælpepakker.

Dette betyder, at almindelige sæsonkort eller Dansk Hestevæddeløbs sæsonkort til hesteejere IKKE er gældendepå fredag, hvilket også inkluderer sæsonkort fra Stald Klampenborg, Stald KTAS og øvrige samarbejdsaftaler. Fribilletter og inviterede billetter til sæsonen 2020 er ej heller gældende.

Der vil helt sikkert være mange, som bliver skuffede i disse dage, men det er vores ansvar at tilsikre, at Klampenborg Galopbane og galopsporten kommer bedst muligt gennem Coronakrisen. Vi håber på forståelse, og at den positive udvikling fortsætter, således at vi snarest muligt kan nærme os normaliserede tilstande.

På løbsdagen lørdag den 18. juli vil der være flere forhold, som ikke er som vanligt, når du besøger Galopbanen. Du skal naturligvis følge alle sundhedsmæssige retningslinjer (se information nedenfor) og derudover:

  • Du/I skal ankomme på det angivet tidspunkt nedenfor. Ankommer du senere, vil der ikke være adgang. Kom gerne i god tid, så der ikke vil være større forsamlinger.
  • Du SKAL sidde ned og holde afstand til øvrige selskaber. Borde og stole må derfor ikke flyttes, da de er opsat efter COVID-19-forskrifterne.
  • Lyden er begrænset til TV-signalet fra Fasttrack.
  • Det er IKKE muligt at komme til Paddocken og se hestene, inden de kommer på banen. Der er absolut adskillelse mellem de aktive og publikum.
  • Der kan KUN betales med KORT på dagen!
  • Der er IKKE adgang til legeplads og der vil hverken være hoppeborg eller ponyridning.

Nedenfor kan du se fordelingen af billetter, samt hvordan disse tilgås:

Hesteejere med hest til start - 80 billetter

Danske hesteejere med hest til start vil få tilsendt et link til 2 billetter. Dette skal udnyttes senest tirsdag den 21. juli kl. 16.00. Udenlandske hesteejere er undtaget på baggrund af regeringens rejserestriktioner. Vi håber at kunne byde udenlandske hesteejere velkommen meget snart. Du skal ankomme imellem 15:30 – 16:30. Der vil IKKE være adgang senere.

Faste loger - 40 billetter

Faste loger vil få tilsendt et link, hvor der kan tilmeldes 2 pr. loge (grundet anbefalet afstand). Dette skal udnyttes senest tirsdag den 21. juli kl. 16.00. Du skal ankomme imellem 15:30 – 16:30. Der vil IKKE være adgang senere.

Faste borde – 68 billetter

Faste borde vil få tilsendt et link, hvor der kan tilmeldes 4 pr. bord. Det kan ikke forventes at få sit faste bord grundet anbefalingerne og restaurationsanbefalinger til afstand mellem selskaber. Dette skal udnyttes senest tirsdag den 21. juli kl. 16.00. Du skal ankomme imellem 15:30 – 16:30. Der vil IKKE være adgang senere.

Partnere og sponsorer – 40 billetter

Vores partnere har fået tilsendt et link med tilmelding. Flere partnere har valgt at tilgodese hesteejere og har derfor givet afkald på deres billetter. Du skal ankomme imellem 15:00 – 16:45.

Tilskuere – 102 billetter

Disse billetter kommer er til salg hos Ticketmaster. Der kan blive sat yderligere billetter til salg.

Hvis du allerede har købt billet hos Ticketmaster, så er denne gældende. Både børn og voksne skal købe billet i forsalg. Prisen er kr. 55 ekskl. gebyr.

Du skal ankomme imellem 15:30 – 16:30. Der vil IKKE være adgang senere.

Retningslinjer ang. smitte med COVID-19

  • Oplever du symptomer på sygdom fra 48 timer før løbsstart, så bliv hjemme.
  • Oplever du symptomer på sygdom i 48 timer efter have set løb på Galopbanen, anbefaler vi, at du ringer til din læge mhp. COVID-19.
  • Bliver du testet positiv for COVID-19, kontakt Klampenborg Galopbane (88 81 12 10) omgående med henblik på opsporing.
  • Planlæg din transport til Klampenborg Galopbane i god tid, så du undgår kontakt med for store forsamlinger og ankom til Galopbanen i den anførte periode.
  • Benyt kun ét siddeområde.
  • Hold fokus på håndhygiejne og benyt venligst opsatte sprit jævnligt. Undgå så vidt muligt at røre dig selv i ansigtet.
  • Undgå kram, highfives og anden tæt kropsligt kontakt.
  • Vær opmærksom på, at du/I ikke må blande jer med andre grupper. Borde og stole må ikke flyttes, da de er opsat efter COVID-19-retningslinjer.
  • Orienter dig ved ankomst om toiletter og åbne barer, så du ikke færdes unødvendigt på anlægget.